Monday, April 12, 2010

love is cinta?

hari ini aku terima satu persoalan falsafah. love is cinta? selama ni aku klasifikasikan cinta dalam dua maksud iaitu cinta atau sayang. boleh pilih sama ada ingin menyatakan "i love you" yang membawa maksud cinta atau sayang. aku selalu tertanya-tanya. mengapa perkataan "love" hanya dicipta untuk memberi maksud cinta? apakah orang putih tak punya pilihan untuk memilih antara cinta dan sayang? terpaksakah mereka pilih cinta? jika mereka cinta tentu mereka sayang.
bagaimana jika mereka hanya sayang tapi bukan cinta?

aku dah lama hilang cinta. sampai aku tak lagi mengerti apa itu cinta dan aku masih kekal dengan pandangan cinta dalam dua maksud. tolong bawa aku satu erti cinta. sungguh aku ingin rasakan dan aku ingin mengerti.

*cinta pada anda?

No comments:

Post a Comment